Prístup ŽSR k sťažnosti nevidomého občana

Len pre vykreslenie:

Sťažnosť vznikla po tom, čo chceli nevidomého občana s vodiacim psom vykázať z vlaku tak, že chceli aby vystúpil na jemu neznámom mieste v meste uprostred trasy. Asi netreba zdôrazňovať, čo to pre úplne nevidiaceho znamená ocitnúť sa uprostred naplánovanej cesty, cca 100km od cieľa, na neznámom mieste iba s vodiacim psom.

Sťažnosť bola adresovaná ministrovi dopravy SR so žiadosťou aby ŽSR upravili príslušné predpisy a zaškolili personál.

Ďalej uvediem reakcie ŽSR na túto sťažnosť.

Nechávam na čitateľoch aby posúdili “ústretovosť” a “ľudský prístup” zodpovedných pracovníkov ŽSR.

Ešte raz pripomínam že išlo o to aby zosúladili svoje vnútorné predpisy s legislatívou, t.j. aby ich pracovníci neporušovali zákon, a samozrejme tiež o apel na elementárnu ľudskosť vo vzťahu k znevýhodneným spoluobčanom.

reakcia ŽSR:

Dňa 24.07.2019 12:05, Guttmannová Veronika  wrote / napísal(a):
> Dobrý deň želám pán Húska, dnešného dňa bola na odbor inšpekcie
> a kontroly ZSSK doručená Vaša sťažnosť vo veci poskytovania služieb pri
> preprave s vodiacim psom. Na základe Vášho podnetu sme podľa Vášho
> udania dátumu 24.6.2019 zisťovali hovor na kontaktnom centre tel. č.
> 18188 , pričom bolo zistené, že v uvedený deň takýto hovor zaznamenaný
> nebol. Z dôvodu objektívneho prešetrenia  sťažnosti  si Vás dovoľujem
> požiadať o upresnenie dátumu, uvedenia tel. čísla z akého sa volalo
> a poprípade aj na aké číslo  a upresnenie dňa kedy ste cestovali
> /zaslaním scanu cestovného dokladu /
>
> S pozdravom
>
> *JUDr. Veronika Guttmannová***
>
> *špecialista pre podanie*
>
> **
>
> *Železničná spoločnosť Slovensko, a. s.***
>
> *odbor inšpekcie a kontroly ***
>
> Rožňavská 1|832 72 Bratislava 3|Slovenská republika
>
> tel.: *+421220297622 *|mobil: 421 903 140 516
>
> e-mail: : Guttmannova.veronika@slovakrail.sk
> <mailto:Guttmannova.veronika@slovakrail.sk>
>
> Kontaktné centrum *18188*(pri volaniach zo zahraničia *+421244858188*)

komentár: je zarážajúce prečo vyšetrujú, či incident nastal a nie či sú ich predpisy v tejto oblasti v súlade so zákonom.

odpoveď:

Dobrý deň,

Mal som pár dní voľno našťastie som nepotreboval využiť služby železnice…
Konkrétne číslo telefonu z ktorého bolo volané je: 0905 993 065,
Bolo to v popoludňajších hodinách okolo 13,00 hodiny hovor trval od 10
do dvadsať minút lebo dotyčný “informatčík” nevedel hneď reagovať a
musel sa ísť kdesi informovať…
cestu som zahájil presvedčivo 29.6.2019 z Vrútok do Bratislavy vlaková
súprava IC vlaku v I.triede tohto vlaku s odchodom asi 7,52 z Vrútok a
pripomínam že som išiel s vodiacim psom a sedadlo bolo označené znakom
ZTPS, čo je zdravotne ťažko postihnutý.
Lístok bol zakúpený cez internet krátko po hovore s informátorom.
Obrázok ak nájdem lístok pošlem popoludní
Problémom bol argument sprievodkyne, že v prevádzkovom predpise nie je
uvedený vodiaci pes v I.triede tohto vlaku ” vystúpte si”. Tu je zjavne
nevyhnutné spraviť zmenu, aby štátne služby mohli využívať aj asi 60
držitelia vodiacich psov v celej SR v luxusnejšej i.triede IC vlakov.

Ing.Húsk,a

reakcia ŽSR:

Dňa 01.08.2019 08:48, Guttmannová Veronika  wrote / napísal(a):
> Dobrý deň želám pán Húska, na základe Vašich doplňujúcich informácií
> bola zabezpečená nahrávka hovoru Vášho syna vo veci informácie pri
> nákupe cestovného dokladu pri preprave a bola aj vypočutá  vlakvedúca.
> K došetreniu celého incidentu potrebujem Vaše vyjadrenie či ste
> držiteľom „Preukazu psa so špeciálnym výcvikom“  a či pes mal špeciálnu
> známku , ak áno prosím predložiť jeho kópiu
>
> S pozdravom
>
> *JUDr. Veronika Guttmannová***
>
> *špecialista pre podanie*

komentár: tu vari iba chýba predvedenie sťažovateľa na výsluch a začatie vyšetrovania nejakými šikanóznejšími metódami

odpoveď:

Dobrý deň,

Snáď si nemyslíte, že budem písať ministrovi dopravy SR zo srandy…
Vo všetkých listoch uvádzam, že lístok bol zakúpený pre občana s
preukazom s červeným pásom so skratkou ZTP/S špecifický medzinárodný
simbol Blind a doplnenie v preukaze je “Držiteľ vodiaceho psa”.Ešte pes
mal obojok s označením “vodíci pes” a okolo krku známku s napisom škola
pro vodíci psy Praha Jinoniceplus telefonický kontakt na túto školu.
Samozrejme mi tento pes bnepovie železničná stanica Trenčín, ale
vnútorné vlakové označenie áno.
Zamestnankyňa železníc sprievodkyňa hrubo porušila moje ľudské právaa Vy
pani doktorka mi tu vypisujete aby som vám poslal to či ono,
z telefonického záznamu je jasné že sme sa nepýtali na cenu marhulí ale
na to či nenastanú ťažkosti pri bezpečne a spokojne zvládnutej doprave.
Od tohto tu predsa železnice sú.
Ešte raz špecifikujem:
Zmeňte dopravny prepravný poriadok pre prípad cesty vlakom úplne
nevidiaceho občana držiteľa vodiaceho psa Vo všetkých druhoch verejnej
hromadnej dopravy na železnici!!!
Uvedený preukaz vydávaný štátom konkrétne UPSVR umožňujúci našu prepravu
som ukázal dotyčnej sprievodkyni to bolo zarážajúce pane vystupte si na najbližšej stanici!!!!!
Dodávam lebo vodiaci pes nemá čo robiť v I.triede IC vlakov žsr..
A už som vám poslal lístok zakúpený na internete, kde bola jasná
špecifikácia , že ide o občana s preukazom ZTP/S. a Ešte raz opakujem
vodiaceho psa mám na tomto preukaze vyznačeného ako jedného z dvoch
sprievodcov. Ten druhý je prepitujem ľudský sprievodca. Ale na prepravu
v IC vlaku v ktorých chodím roky som ho asi nikdy nepotreboval.
Takže preukaz s červeným pásom špecifikáciou Blind v angličtine nevidomý
plus vodiaci pes vám nepošlem lebo ide o osobný údaj ktorý nespadá do
spracovania, či narábania s mojími osobnými udajmi.
Dôkazov, ktoré jasne svedčia o tom, že aj keď s platným listkom v
I.triede Slovenského IC vlaku som vám poslal dosť, takže konajtea zmente
ten prepravný predpis

Potešilo by ma východisko a rozumné riešenie smerujúce k spokojnej a bezpečnej preprave nevidomých držiteľov vodiacich psov vo vlakoch žsr!

Ing.Húska

komentár: a kde sa podela vľúdnosť, ľudskosť, profesionalita, či aspoň snaha o nápravu a rešpektovanie zákona “špecialistu pre podanie” – doktorky právnych vied zo z našich daní dotovanej organizácie – ŽSR?

ibatma

This entry was posted in Aktuality. Bookmark the permalink.

1 Response to Prístup ŽSR k sťažnosti nevidomého občana

  1. Peckar píše:

    Manitou: Ta pitcha je neludský odporný netvor,
    nek jej naraste nechet na klitaku.
    Howg

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s